Silvestrovský výšlap

1. ledna 2013 v 23:15 | Janka |  Jen tak
I když mám za sebou už nějaký ten pátek a manželovi bolí kyčelní kloub, vypravili jsme se na Silvestra na tradiční výšlap. Naším cílem byl vrchol nejvyššího a jediného kopce v okolí - Kosíře. Jeho nadmořská výška je 442 m.n.m. a nás tedy čekalo na tříkilometrové trase dvousetmetrové převýšení. Bylo azuro, sluníčko svítilo, ani teplo, ani zima, zkrátka teplo tak akorát.
Nejdříve jsme šli lesem úvozem vzhůru do kopce a příroda vůbec nevypadala vánočně. Dokonce to vypadalo tak, že by na mě mohla už vykouknout první sněženka. Úvoz vystřídala lesní cesta, kde už byly zbytky sněhu. Na vrcholu jsme samozřejmě nebyli jediní návštěvníci. Zapsali jsme se do vrcholové knihy, náležitě jsme se posilnili, prohlédli jsme si základy rozestavěné rozhledny, na kterou byla vyhlášena sbírka k získání finančních prostředků. /Je možno si koupit jednotlivé schody za 10 000Kč./ Pozdravili se se známými a vydali se na zpáteční cestu, která vedla zčásti i po naučné stezce. V lese bylo tak krásně, ticho, zvláště to vonělo zimou a zároveň už i jarem a bylo stále co obdivovat.
Částečně unavení, ale osvěžení jsme dorazili domů s pocitem, že jsme něco udělali pro svoje tělo i duši.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Petra Petra | E-mail | Web | 2. ledna 2013 v 9:43 | Reagovat

Janko, procházka musela být parádní a moc příjemná. Zajímavá je myšlenka sbírky na rozhlednu...ale částka 10000kč mi přijde poměrně vysoká, jestlipak tolik někdo věnuje?

2 Intuice Intuice | E-mail | Web | 2. ledna 2013 v 17:57 | Reagovat

Udělali jste pro sebe hodně - chválím. :-)

3 Jůjinka Jůjinka | 2. ledna 2013 v 19:28 | Reagovat

Jani, krásné fotečky. Určitě to byl moc pěkný výlet

4 Radka Radka | E-mail | Web | 2. ledna 2013 v 21:06 | Reagovat

Jednou mě na Kosíř vytáhl kamarád, o tradici výšlapu první den Nového roku jsem nevěděla. Ale než jsme vyšlapali, nebyl nahoře skoro nikdo, jen jsme si vyslechli poznámky o výborném gulášku 8-)

5 Janka Janka | Web | 2. ledna 2013 v 23:28 | Reagovat

[1]:Petro, určitě věnuje. Nejde ani tak o jednotlivce, jako o různé místní firmy a podniky. Těch schodů tam bude kolem dvouset. A formou dobrovolné sbírky to udělali proto, že jinak by kvůli penězům rozhlednu nikdy nepostavili. :-)

6 Janka Janka | Web | 2. ledna 2013 v 23:33 | Reagovat

[2]:Děkuji. Televize jsme si užili až v pozdních večerních hodinách, protože odpoledne jsem si vzala dobrovolně na hlídání na noc své vnoučky a ti vydají za všechny televize. Silvestr jsme měli pestrý. :-)

[3]: Byl moc pěkný. A pokud to bude možné, tak to narok zopakujeme. :-)

[4]: My jsme tu novoroční tradici změnili na Silvestrovskou, protože ta novoroční čítá až tisícovku lidí a to my nemusíme. :-)

7 iva221 iva221 | Web | 3. ledna 2013 v 14:40 | Reagovat

Jani to byl tedy výšlap. My chodíme na procházku na Nový rok, ale jen na menší procházku, tahle vaše už byla pořádná. :-)

8 Jarmila* Jarmila* | Web | 3. ledna 2013 v 18:26 | Reagovat

Janko, pěkně jste si vyšlápli. :-) Když vidím ten krpál, tak tam bych nevylezla ani za 100 let. :-D Chodíme oba s manželem jako dva chromazlíci. Jeho bych tam nedostala a já bych si také netroufla.
Fotečky jsi udělala krásné. :-) Doufám, že se peníze na rozhlednu dají brzy dohromady. Bude to pak bezvadný výhled. :-)

9 Amelie Amelie | Web | 6. ledna 2013 v 0:35 | Reagovat

Super a krásné fotky.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.